1- Hayaletsin.
2-Corpus (ruh) denen, düşük yoğunluklu bir plazmadan yapılmışsın, başka bir hayalet ya da hayalet bir kılıç seni yaralayabilir. ama faniler dünyasında görünmezsin ve normal duvarlardan geçebilirsin.
3- Öbür-tarafta herşeyi yutan Kara Delik gibi kuvvetli çekimi olan Hiçlik var. Evren-yutan bir girdap.
4-Corpus'unun bu çekime kapılıp da eriyip gitmemesi için seni canlılar dünyasına bağlayan bir takım Motivasyonlar ve Nesneler/Mekanlar/Kişiler (Fetters-Prangalar) lazım.
5-Motivasyonlara Passion diyoruz. Örnek: Kardeşimi tehlikelerden koru. Bu hedefe her yaklaştığında, gerçekleştirdiğinde, Passion şiddetin kadar zar atıp gelen success'e göre Pathos(ruhsal güç, sebat) kazanıyorsun.
Örnek Fetter'lar ise: kız-arkadaş, eski evinin odası, gözde kitabın vs.
Bunlar Wraith'i çeken yer veya kişi veya nesneler. Bu 'zincirler' onu hayata bağlıyor ve hiçlikten koruyor.
Bunlar Wraith'i çeken yer veya kişi veya nesneler. Bu 'zincirler' onu hayata bağlıyor ve hiçlikten koruyor.
6-Pathos ile corpus'unu iyileştirebilir, Hiçlik çekimine karşı direncini pekiştirip ruhsal sebatını kuvvetlendirebilirsin. Corpus'unu yaralayabilecek Hortlak düşmanlar, hayalet-bıçaklar ve silahlar var.
7-Ayrıca Pathos harcayarak Musibetlerini (Arcanoi) aktive edebilirsin. Her tür hortlak gücü : Kişileri, cihazları, odaları, binaları ele geçirme (oteller de dahil), yangın çıkarmak, görünmez darbeler indirmek, fısıldama, göze görünme, musallat olma, düşlere girme vs.
8-Hepimizin içinde bencil/diktatör/domuz/mızmız/ tatminsiz/köstek olucu/cani/şımarık bir yan var.
Buna Shadow diyoruz. Jung'ın Gölge ilkesi.
Buna Shadow diyoruz. Jung'ın Gölge ilkesi.
9-Shadow, Wraith'in içinde durmadan konuşup moral bozmaya onu sabote etmeye çalışan bir iç ses.
Amacı nihai yokoluş...boşverip bırakmasını istiyor Wraith'in. Oyuncular hem kendi karakterlerini, hem de birbirlerinin Shadow'unu oynuyor paralel olarak.
Amacı nihai yokoluş...boşverip bırakmasını istiyor Wraith'in. Oyuncular hem kendi karakterlerini, hem de birbirlerinin Shadow'unu oynuyor paralel olarak.
10-Shadow keder, umutsuzluk gibi negatif enerjilerle (Angst) besleniyor. Dark Passionları var. Örn: Kardeşimi öldür
11-Tıpkı kendi hayatımızda da olduğu gibi negatif enerji, kaygı, yılgınlık, bezginlik (Angst) eğer Pathos'tan yani hedef ve motivasyon sebatımızdan fazla olursa Gölgemiz bizi ele geçiriyor. Karanlık tarafımız bizi sabote etmeye, yıkmaya çalışıyor. Dark passionlarımızın peşinden gidiyoruz o zaman. Shadow'unun denetimine tam geçenlere Spectre diyoruz. Tehlikeli, kudurmuş Hortlaklar.
12-Wraith'ler nasıl ölür? combat'te corpus sıfırlanınca, tüm dünya din ve mitlerinde de olan Azap (kabir azabı)denilen bir process başlar. Bu, aslında Gölge'nin Wraith'e sergilediği psikolojik bir kabustur. Bir ikilem içerir. Eğer wraith bu ikilemi çözüp, Azabı atlatırsa, en güçlü Fetter'ının yanında belirir ve Stamina'sı kadar corpus geri kazanır
Ama Azap denilen bu psiko-drama'yı çözemezse, Hiçlik girdabı tarafından yutulur...çünkü yaşama tutunacak kadar tutkulu, iradeli, sebatlı değildir.
13-Fani dünya ile aranda Kefen denen görünmez bir zar var. iki dünyayı ayırıyor. pazar öğleden sonraları parkta kefen % 100 kalın iken, gece ıssız bir mezarlıkta % 10'a iniyor.
Fanileri etkileyecek Musibetlerin zar zorluk derecesi her zaman için kefen kalınlığına göre belirlenir.
Wraith the Oblivion setting ayrıntıları WRA-303 dersinde, Hayaletler ile diğer doğaüstü varlıkların mücadeleleri ve çapraz sistem kuralları CROSSOVER KARMA OYUNLAR (CRO -501) DERSİNDE İŞLENECEKTİR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder