19 Ağustos 2011 Cuma

MAGE THE ASCENSION'A GİRİŞ (MAG-201)









*Changeling'den sonra en aydınlık oyun Mage'dir. Aydınlıktır çünkü bireye inanır.
İstesek İnanç+İrade (Arete) yolu ile gerçekliği değiştirebileceğimizi söyler. 

*Bunu yapabilen Mage'ler Uyanmışlardır. Gerçekliği donmuş, katı, değişmez zannedenler ise Uyuyan kitlelerdir.

*Kitleler kristal kürelere, ateş toplarına ve uçan süpürgelere inanmaz; ama görüntülü cep telefonlarına,  tıbbi lazerlere, uçaklara inanır. Aslında bunların tümü aynı şeydir, ama asırlar içinde Büyü, Bilim'den ayıklanmış ve 'imkansız' kabul edilmiştir. Şu anki gerçeklikte Büyü yapmak o yüzden zordur. Bu sebepten, Büyülerini genelde en azından Bilim/Akıl ile 'açıklanabilecek' bir tesadüf olarak göstermek zorundadır modern büyücüler.

*İradeleri ile gerçekliği yeniden 'dokuyup' istedikleri unsuru işleyebilen Büyücüler, çoğunlukla büyülerini olabilecek en gösterişsiz, en tesadüfi şekilde yaparak etraftaki Uyuyanların 'Bu imkansız!' demesini engellemiş olur. Ama çok mecbur kalırlarsa, gerçekliği zorlayacak daha ihtişamlı büyüler de yapabilirler.

*Tesadüfi büyüler, yani parmağından ateş topu çıkartmak yerine yakındaki bir trafoyu patlatıp ateş topunu oradan fışkırmış gibi göstermek mesela, Mage'i kollektif inançsızlığa karşı korur; bu sayede, bir ucundan tutup kaldırmaya, değiştirmeye çalıştıkları donmuş gerçeklik, üstlerine çöküp onları yaralamaz. Bir gerçeklik geri tepmesi, bir İmkansızlık (Paradox) yaşamazlar.

*Oyunda modern büyücüler hem bu yeni uyanış ve aydınlanmalarına ayak uydurmaya çalışır; hem de kendi gerçeklik vizyonlarını etraflarındaki katı ve donuk, durağan gerçekliğe tüm irade ve inançları ile tatbik edip, o kusurlu gerçekliği değiştirmeye çalışırlar.

*İnsanlığı aydınlatmaya, uyandırmaya, yüceltmeye çalışırlar.

*Ama bu yolda savaştıkları hasımları kudretli ve tehlikelidir:

1.Şu çağdaki gerçekliğin mimarları olan ve büyücüleri bu gerçeklikte istemeyen, onların kökünü kazımak için gizli bir savaş veren, ultra-teknoloji sahibi Teknokratlar.
2.Karanlık kuvvetler'e tapan kara büyücüler (Nephandi)
3.Diğer doğaüstü varlıklar: Wraith'ler, Periler, Vampirler, Kurt-adamlar...
4.Kendi iradesizlikleri.
5.Kendilerine, gerçekliği değiştirebileceklerine karşı inançsızlıkları.


-Gelecek ders: Mage Oyununun sistem ve zar mekanikleri. Mage'lerin İlimleri-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder