25 Ağustos 2011 Perşembe

WEREWOLF:THE APOCALYPSE 1 - KÜLTÜR









*Gece. Modern, karanlık dünyanın, ıssız, yalçın, rüzgarlı dağlarında bir kamp. 50-60 kişilik geçici bir yerleşke. Ateşten hoşlanmıyorlar. Dallarda ruhlara adanmış tahta fetişler, tuhaf boncuklar takırdıyor. Gövdeleri boyanmış, dallar, sazlarla kaplı vahşilerin çoğu çıplak. Aralarında gri, beyaz, kızıl ve kapkara kürklü kurtlar dolaşıyor. İsteseler iki ayaklı insan haline de dönüşebilirler; dolaşan insanlardan bazılarının, isteseler kurt haline dönüşebilecekleri gibi.    






*Bu vahşiler, soyları tükenmekte olan GAROU halkı. Kurt-halk. Kendi destan ve hikayelerinde anlatılagelen esas efsaneye göre, Garou'lar, bundan 13 000 yıl önce, GAIA tarafından yaratıldı. Gaia, hem güçlü bir ruh, hem de aslında Tabiat Ana dediğimiz Yeryüzünün bizzat kendisi. 






*Efsaneye göre, Gaia, evlatlarını, kendisini korumaları için yarattı. Yani aslında Kurt-adamlar, Tabiat-Ana'nın biyolojik bağışıklık sistemi. Doğa'nın Savaşçıları. Açıkçası bunun kanıtları da mevcut, zira bu savaşçı ırk, İnsan ve Kurt'a dönüşmenin yanı sıra, bu iki biçimin arasında yer alan üç ayrı biçime de bürünebiliyorlar. Bunlardan en önemlisi de, Kurt ve İnsan kütlelerinin tam olarak birleştiği, yaklaşık 2.7 metrelik ve 300 kiloluk, savaş-sureti CRINOS.




*Crinos suretine savaş anları dışında bürünmek tehlikeli, zira her biri eski ve tehlikeli birer savaşçı olan Garou yaşlıları, bunu bir düello daveti, bir meydan okuma olarak görebilir ve o zaman, genç, cahil Garou savaşçısının kollarını göz kırpmadan koparabilirler. 




*Garou'lar birkaç Kabile'ye ayrılmış durumda. Coğrafi kökenine göre her kabilenin yakın durduğu bir etnik unsur da var. Örneğin Wendigo kabilesi, Kuzey Amerikalı yerlilerle karışmış bir kana ve soya sahipken; FENRIS kabilesi, İskandinav, Cermenik, Tötonik bir soydan gelen Kurt-adamlardır. Tabii her Garou, doğuştan insan değildir. Doğuştan kurt olan ve sonradan insana dönüşebildiğini keşfeden ve en sonunda da her ikisi de değil, Garou soyu olduğunu öğrenen kurtlar da vardır. Bunlar Kızıl Pençe kabilesine aittir genelde. 




*Garou toplumu, üyelerine, doğdukları geceki Ay durumuna göre bir rol biçer. Bu hem o ilkel toplumun dayattığı bir roldür, hem de gerçekten de, ilgili gece ve Ay durumunda doğan kişinin karakterine sinen bir mizaçtır:





* Kurt-Halkından birinin doğduğu gece Ay'ın durumuna göre kabilede veya sürü içindeki aldığı rol:



*Yeni Ay (tam karanlık) :  Hileci, geleneklerle alay eden, hızlı, gerilla, izci, tuzakçı, sinsi, neşeli, sabotajcı, suikastçı. Oyuna başlangıçtaki Hiddet Puanı: 1



*Hilal: Şaman, şifacı, ruhani, bilge, ayin-yapan, ruhlarla iletişimde olan kutsal kişi. 
Oyuna başlangıçtaki Hiddet Puanı: 2




*Yarım-ay: Dengeli, lider-ruhlu, genelde sürü veya kabile lideri, müzakereci, diplomat, arabulucu, tarafsız yargıç. Oyuna başlangıçtaki Hiddet Puanı: 3



*Büyüyen ay (son dördün) :  Ozan, kabilenin destancısı, öykücüsü, tutkulu, çabuk parlayan, sanatçı ruhlu, vahşi dans ayinlerini yapan, lore-master, eski kahramanları hatırlayıp anlatan, yitirilen kardeşler için ağıt yakan, savaş şarkıları söyleyen, hafızası güçlü, sözü keskin, ruhu güçlü.
Oyuna başlangıçtaki Hiddet Puanı: 4



*Dolunay :  Savaşçı, hiddetli, öldürücü, vahşi, korku-salan, kana-susamış, kudretli, gözüpek, 
 Oyuna başlangıçtaki Hiddet Puanı: 5





*Garou'lar Doğa'ya ve ruhlara tapan, ilkel, şamanik, savaşçı bir toplum. Modern Çağ ile birlikte insanlık ilerleyip, Doğa'nın bakir alanlarını yakıp yıktıkça, daha da HİDDETleniyor ve saldırganlaşıyorlar.


*Ama Garou'ların tek düşmanı, yayılan insanoğlu değil.   


-DEVAM EDECEK-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder